PASĀKUMU INDUSTRIJA #03
15/02/2021Prognozes: 2021. gadā lielākoties pasākumi notiks virtuāli
22/04/2021Virtuālie pasākumi – kā veidot saikni ar virtuālu auditoriju
Tiešsaistes pasākumi ir šobrīd vienīgais pieejamais pasākumu formāts, tādēļ tas arī tagad ir krietni pieprasītāks, kā laikos, kad varēja tikties klātienē.
Galvenais faktors tiešsaistes pasākumu popularitātei un izplatībai ir pieejamība.
Fiziskā pieejamība – atšķirībā no klātienes pasākumiem, apmeklētāju limits pasākumu norises vietā, tiešsaistes pasākumiem nav šķērslis. Lai gan vajadzētu arī paturēt prātā, ka interneta serveriem, pakalpojumiem un platformām ir limiti. Protams, šie limiti ir krietni lielāki un lētāki. Transports un nakšņošana arī ir viena no rūpēm, kas atkrīt apmeklējot tālākus klātienes pasākumus, tas protams arī atspoguļojās izmaksās. Tiešsaistes pasākumus var vērot un tajos iesaistīties no jebkuras vietas, kurā pieejams dators, telefons vai planšetdators ar interneta pieslēgumu.
Finansiālā pieejamība – šie uzskaitītie faktori arī tieši ietekmē tiešsaistes pasākumu finansiālo pieejamību un ir “pa kabatai” lielākam cilvēku lokam.
Psiholoģiskais komforts – konferences, pūļi, “small talk”, tīklošanās un rindas. Šīs ir lietas, kuras daudzi no mums gaida ar nepacietību, un bez tām ļoti daudzi nevar iedomāties pasākumus un konferences, tomēr ir arī cilvēki, kuriem šīs lietas izraisa diskomfortu. Ir arī indivīdi, kurus dēvē par “introvertiem” vai vienkārši kautrīgiem cilvēkiem, un šīs personas noteikti dotu priekšroku noslēpties kameru otrā pusē.
Izlaušanās no rutīnas – darbs no mājām, pastaigas, grāmatas, filmas un seriāli var kļūt par šī laika rutīnu. Rodas vēlme no rutīnas izlauzties un “atšķaidīt” ikdienu ar jaunu saturu un formātu. Ja nevar satikt jaunus cilvēkus līdz šim ierastajos veidos – izklaides, hobiju un darba vidē, tad tiešsaistes pasākumi ir vieta kur tas šobrīd ir iespējams.
Katram pasākumam ir savs auditorijas segments kurš seko un vēlas apmeklēt konkrēto pasākumu satura dēļ.
Katrs virtuālais apmeklētājs pats izvēlās, “izfiltrē” informāciju, un izvēlās kurus virtuālos pasākumus apmeklēt.
Protams, ir arī segmenti kuros konkurence ir lielāka un tādi kuros ir mazāka. Pasākumu rīkotajiem nevajadzētu baidīties no šaurām nišām un domāt, ka apjoms ir primārais.
Līdzīgi šobrīd notiek ar podkāstiem – dzīves stils un vienkārši intervijas ar slavenībām par dzīvi ir daudz. Bet konkrētas nozares vai nišas raidījumu ir maz, jo visi baidās no mazās auditorijas, kuru sasniegs.
Saturs ir karalis. Konteksts ir karaliene.
Pie satura mēs pieskaitām ne tikai informatīvo daļu, bet arī vizuālo, izklaides, aktivitātes un apmeklētāju iesaisti. Saturam ir jāatbilst kontekstam, lai apmeklētājam būtu jūtama pievienotā vērtība ko paņemt līdzi dzīvē pēc šī pasākuma.
Ļoti svarīgi ir pareizi nokomunicēt pasākuma saturu un saprast savu auditoriju.
Lielākais izaicinājums 2021. gadā pasākumu nozarei ir:
Panākt klātesamības efektu caur visām cilvēka maņām ir bijis izaicinājums šajos ierobežojumu laikos. Zudušās maņas – tausti, smaržu, garšu mēs kompensējam ar to, ka izsūtam dalībniekiem attiecīgus produktus, lai gūtu pilnāku pasākuma pieredzi.
Esam saņēmuši daudz atsauksmes no klientiem, ka viņi tiešām ir pārsteigti un arī attālināti var sajusties kā pasākumā un lieliski pavadīt laiku ar cilvēkiem. Šī piederības sajūta ir Maslova piramīdas pamata daļā un cilvēki uz to tiecas arī šajos laikos.
Caur tiešsaistes pasākumiem arī var izveidot emocionālu saikni ar auditoriju.
Lai šo saikni izveidotu ir jāpārzina sava auditorija un konteksts.
Emocionālu saikni var izveidot ar tekstu vien, ja zini kas ir lasītājs. Cilvēki rezonē ar to kas viņiem ir tuvs, saprotams un interesējošs.
Tāpat kā filmu veidotāji, aizkustina savus skatītājus, tāpat arī pasākumu producenti izstrādā vadlīnijas un saturu, lai to panāktu.
Kas būs vajadzīgs, lai klātienes pasākumi atgrieztos?
Ar ierobežojumu atcelšanu nepietiks, lai atgrieztos pie klātienes pasākumiem. Ir jāpāriet arī bailēm no infekcijas un sabiedrībai ir jājūtas drošai par savu un līdzcilvēku veselību. Privātais sektors ir krietni piekāpīgāks un drosmīgāks uz klātienes pasākumiem, bet uzņēmumi nevēlas riskēt, lai nesaslimtu vairāki darbinieki.
Ja vienlaicīgi saslimtu kaut 10% no uzņēmuma, tas noteikti būtiski ietekmētu vairāku nozaru uzņēmumu darbību.
https://www.tvnet.lv/7215688/pasakumu-nozares-nakotne-vai-virtualie-notikumi-ir-jaunais-normalais